W niektórych sklepach internetowych można zauważyć, iż sprzedaż jest na tyle niska, że z pewnością nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Każdy, kto odczuwa takie wrażenie, powinien krytycznym okiem spojrzeć na swój sklep internetowy i obsługę klienta. To najlepszy początek stworzenia współczesnego sklepu internetowego, który zyska na popularności. Czym cechuje się nowoczesny sklep?
Szybkie funkcjonowanie sklepu
Powolne działanie sklepu stanowi jedną z najczęstszych przyczyn ucieczki potencjalnych klientów. Strona, która wczytuje się dłużej niż kilka sekund to coś, co zniechęca do przeglądania reszty witryn. Warto także zwrócić uwagę na proces zamówienia w celu weryfikacji, czy może nie występują problemy z wydajnością.
Uporządkowany wygląd sklepu internetowego
Do najczęstszych zaniedbań tradycyjnych stron internetowych zaliczane są nierówne elementy, zastosowanie zbyt dużej ilości krojów czcionki, problemy z użytecznością oraz kolory zupełnie niepasujące do siebie. Warto więc przed stworzeniem swojej własnej strony współczesnego sklepu zrobić rozeznanie. W tym celu możesz zapoznać się z licznymi ofertami w Google, wystarczy wpisać sklepy internetowe Łódź czy Poznań, a ofert będzie bez liku
Strona główna z charakterem
Strona główna to najczęściej wyświetlana zakładka niemal w każdym serwisie. Nowoczesne sklepy dbają o to, by była ona regularnie aktualizowana — nowości, promocje, porady z bloga, takie zmiany powinny następować minimum raz w miesiącu.
Nieodpowiednia struktura menu i kategorii
To dość częsty problem wielu tradycyjnych sklepów internetowych. Warto wiedzieć, że im większy asortyment, tym bardziej zniechęca odbiorcę do przeglądania produktów. Niewielka ilość kategorii, źle ich proponowanie i nieintuicyjne nazwy to aspekty, których nie posiada współczesny sklep internetowy.
Profesjonalne filtry na liście produktów
Nawet dobrze rozbudowana struktura kategorii bez filtrów na liście produktów może wkurzać odbiorcę. Nowoczesny sklep internetowy cechuje się trafnymi filtrami.
Mocna karta produktu
Jest to bardzo ważny aspekt, ponieważ klient kupujący przez Internet nie może dotknąć, a nawet zobaczyć produktu na żywo. To właśnie dokładny opis rozwiewa wszelkie wątpliwości.
Świetnie wykonane zdjęcia
Każdy potencjalny klient przykłada dużą uwagę na to, jak wygląda produkt na zdjęciach. Małe fotografie na liście mogą sprawiać, iż produkt zostanie pominięty. Niskiej jakości zdjęcia lub brak zooma, mogą przyczynić się do rezygnacji z zakupu.
Doskonale skonsultowany proces zamówienia
Klient, który umieszcza produkty w koszyku internetowym, a nie dokonuje ich zakupu, to prawdziwe zmartwienie każdego właściciela sklepu. Taki stan rzeczy może być spowodowany problemem związanym z procesem zamówienia lub niedostatecznym dopracowanie. Tego procesu. Współczesny sklep internetowy ten aspekt ma dopracowany do perfekcji.